Thursday, May 27, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 9-KEMANUSIAAN (TWITTER)

 💝TWITTER💝


Assalamualaikum dan hai semua!

Apa khabar? Saya disini khabar baik..

Baiklah, hari ini saya diberi tugasan oleh pensyarah saya iaitu untuk menghasilkan satu post mengenai kemanusiaan. Untuk pengetahuan anda, pada mulanya saya buntu untuk menyiapkan tugasan ini kerana tema post tersebut mengenai kemanusiaan. Hal ini kerana tema ini adalah untuk memberi sedikit maklumat kepada semua yang melihat post tersebut. Disebabkan saya terlihat satu video yang lalu di FYP (TikTok) saya, saya mengambil keputusan untuk menyiapkan tugasan dengan memberi maklumat kepada penonton supaya sentiasa bersyukur dengan rezeki kerana tidak semua dapat makanan yang sedap seperti kita. Tidak seperti kita, terdapat golongan yang berebut untuk mendapatkan makanan malah mereka sanggup berlapar hanya untuk memberi makanan mereka kepada anak-anak mereka. Ada juga golongan yang hanya makan tanah liat yang dijemur supaya rasanya ranggup terutamanya kepada golongan yang negaranya sedang bergolak. Justeru itu, saya tegaskan supaya anda semua bersyukur dengan rezeki yang diberikan dan elakkan pembaziran makanan kerana tidak semua beruntung mendapatkan makanan yang enak.


  


   






BUKTI POST

   


BUKTI KEDATANGAN







No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 MULTIMEDIA DALAM BAHASA    1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4.  NOTA ELEME...