Tuesday, June 22, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 13-MISTERI KOPI

 💕RANCANGAN SEMBANG TAMU DBP (MISTERI KOPI)💕

KREDIT: DEWAN BAHASA DAN PUSTAKA


Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua!

Apa khabar? Sihat ke? Saya sihat..

Hari ini Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) ada membincangkan suatu isu yang sangat menarik perhatian saya kerana melibatkan misteri kopi. Saya juga merupakan salah seorang peminat kopi.. Saya sangat suka minum White Coffee yang dijual di Old Town.. Pada pendapat saya, minuman kopi ni berhantu.. Sentiasa nak rasa lagi.. Huhuhu.. Menurut Dr. Alia, kopi hanya boleh diambil tidak lebih dari 4 cawan sehari.. Nasib baik saya ni jarang minum.. Bukan apa, sebab saya ni malas nak pergi beli kopi tu, nanti asyik minum je.. Nak-nak waktu nak exam.. Nanti pening kepala.. Dr. Alia juga ada berkongsi serba sedikit mengenai jenis kopi yang popular di Malaysia dan di luar negara.. Banyaklah hasil perkongsian yang Dr. Alia telah kongsikan.. Nak tahu lebih lanjut? Sila tonton sendiri..



LINK VIDEO: https://youtu.be/d-q-toRLmD4



SOALAN YANG DIAJUKAN





KOPI KEGEMARAN





KEDAI KEGEMARAN







No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 MULTIMEDIA DALAM BAHASA    1.  BIODATA DIRI 2.  CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4.  NOTA ELEME...